eksibesiktas

Mustafa Denizli 2009

In Jessie on 02/02/2009 at 11:02

4-3-3 düzeninde Fabian Ernst, Sivok ve Delgado’yu birbirine bağlayan oyuncu konumunda. Asıl çapa Tomas Sivok. Daha çok defansif aksiyonlarda bulunan, yeri gelince defansı üçleyen bir görüntüde. Yani Mustafa Denizli üçlü savunmayı biraz değiştirip yine aynı mantıkla oynatıyor. Sivok eğer stoperlerin 10 metre önünde oynayacaksa, kimse kusura bakmasın Sivok ta stoper oynuyor demektir.

Elbette tek yaptığı bu değil. Sol beke yapılan Ekrem hamlesi de Sivok hamlesiyle bağlantılı. Denizli ilk geldiğinde 3 adet serbest oyuncudan bahsetmiştik. Sivok-Delgado-Tello. Gün geçtikçe bu özgürlüklerinin sınırlandığına tanık olduk. Şimdi ise Sivok’u çok nadir hücuma çıkan bir savunma üçleyicisi olarak görüyoruz. Doğal olarak Sivok’tan alınan özgürlük defans beklerine verilmiş durumda. Ekrem hamlesi o yüzden anlamlı işte. Üzülmez’li bir savunma kurgusunda Sivok’un adeta kendi savunmasının içine giriyor olması üstesinden gelmesi güç bir ofansif zaafiyet yaratıyordu. Şimdi, Sivok belki stoper mentalitesiyle oynatılıyor ama bekler daha büyük ofansif özgürlüğe sahipler. Gerçi Serdar Kurtuluş pek özgürlük taraftarı bir oyuncu da değil. Maçın tamamı sol kanatta geçse mutlu olacak bir futbolcu!

İşte bu nedenlerle Ernst Beşiktaş’ın en sorunlu bölgesine geliyor. Sivok bu denli defansif oynadığında ve orta üçlünde Yusuf/Delgado gibi savunma yapamayan oyuncuların olduğunda oluşan o geniş boşluğu doldurması beklenen adam;Ernst. Şu çizdiğimiz tabloda, işi hiç kolay değil onu söyleyelim. Sivok’u bir orta saha oyuncusu olarak bile düşünmeyelim artık. Mustafa Denizli işi oraya kadar getirdi. Sivok rakibi kendi ceza sahasına doğru itmiyorsa, kendi savunma bloğuyla birlikte pasif alanda kendi ceza sahasına kadar çekiliyorsa bana söyleyebilir misiniz modern futbolda bu pozisyonun adı nedir?

Ersnt’e kolay gelsin demekten başka çare yok. Yeni bir Kleberson, Cisse olması ihtimali gerçekten çok büyük. Kleberson’un da sağında solunda Ricardinho-Delgado vardı neticede. Kolay değil uzun lig maratonunda ofansif üç oyuncunun yanı sıra orta üçlüdeki oyuncunun ve stoperlere karışmış Sivok un da açıklarını kapatmaya çalışmak. Mustafa Denizli’nin bu soruna kendine göre getirdiği çözüm de Delgado/Yusuf’u orta üçlüye yakın oynatmak. Çok saçma. Delgado da Yusuf da rakip cezasahasına yakın oynaması gereken oyuncular. Öncelikle ikisi de oyun kurucu değil zaten. Çalım atıp vuran pas veren oyuncular. Orta göbekte, zaten 4 kişinin kademeli kontrol ettiği bir alanda adam eksiltsen ne olur eksiltmesen ne olur. İşte Beşiktaş’ın ofansif aksiyonlardaki bir başka sıkıntısı.

Gelin Ernst’ten önceki Beşiktaş’ı maddeleyelim;

  1. Savunma bekleri eskiye nazaran daha özgür
  2. Ekrem Dağ, bir savunma beki değil. Her hızlı-mücadeleci oyuncudan savunma beki olmaz. Holosko’nun Arda’yı düşürdüğü (bence Arda düştü de) pozisyonda ortada olmayışı bile bunun ispatıdır. Bu sorun size Antalya karşısında değil, Arda Turan, Kazım, Deivid, Yattara, Alanzinho karşısında pahalıya mal olacaktır.
  3. Tomas Sivok, savunmayı üçleyen bir stoper mentalitesiyle takımdaki tek çapa
  4. Yusuf ve Delgado, ortayı üçleme adına geride, etki alanlarının dışında
  5. Edouard Cisse, Sivok-Delgado bağlantısını sağlayacak enerjiyi üretmekten çok uzak
  6. Filip Holosko üçlü hücum hattının sağ kenarı için en doğru isim ancak teknik kapasitesi nedeniyle çok verimsiz
  7. Yabancı sınırlaması nedeniyle Da Silva Bobo, forma şansı bulamıyor. Taktik gereği, kaleye sırtı dönük servis etmesi gereken topları nasıl kullanacağını bilmiyor, aldığı her topta kaleye gitmek istiyor, mental ve bazen de fiziksel nedenlerle çok top kaybı yapıyor.
  8. Serdar Özkan ve Serdar Kurtuluş yeni Burak Yılmaz rolündeler. Unutuyorlar Burak Yılmaz da gittiği güne kadar “Hocam bana görev veriyorsa benden memnun demektir” , “Bence iyi oynadım” diyordu, unutuyorlar…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: