eksibesiktas

Alen Özür Dilemiş

In Jessie on 04/15/2009 at 13:11

Geçtiğimiz gün Alen Markaryan Meşale Organizasyonu’nda yaşanan hadiseler nedeniyle Polis teşkilatından özür dilemiş. Ben anlamadım.

Alen’in bu ilk özür dileme girişimi değil. Daha önce de şimdi “Beşiktaş’ı bir daha şampiyon yaparlarsa s….ler beni” diyen Sinan Engin’den de özür dilemişti. Özür dilediği saniye çok daha büyük bir bomba almıştı kucağına. Sonrası malum…

Denmiş ki, “İzin alınmadan böyle bir organizasyonda bulunmanın gereksizliğini anladık, Alkolün etkisiyle bazı arkadaşlar yanlış hareketlerde bulundular…”

Yok benim bunu anlayabilme ihtimalim yok maalesef. Polisten özür dilenilmez. Özür dilenecek bir merci değildir çünkü Polis. Eğer hukuka aykırı bir davranış olmuşsa, yani Polis’e taş, bira şişesi veya yumruk atılmışsa bunun hukuki cezası bellidir. Bu davranışların içine girmiş kişileri kulağından tutup teslim edersin. Polis de gereğini yapar. Özür dilemek, yapılması uygun eylemlerden biri değildir.

Sorular şunlar;

  • Polis teşkilatı, yoldan geçen alakasız insanlara biber gazı attığı için özür mü dilemiş? Veya dilemişse bunun ne anlamı olmuş?
  • Polis benle polise saldıran kişiler arasındaki farkı ortaya çıkarmak adına hangi girişimde bulunmuş?
  • Polis kendisine bira şişesi atan kişilerin bulunduğu/bulunmadığı “kaldırımlara” biber gazı sıkarak hangi görevini yerine getirmiş?
  • Alen Markaryan, polise darp etmek suretiyle suç işlemiş kişilerin bulunması adına hangi girişimlerde bulunmuş?

Ben Alen Markaryan’ın Polis teşkilatından özür dilemesini içime sindiremediğim gibi, o gün bana yapılan muameleyi de içime sindiremiyorum.

Tek isteğim var o da karşılıklı özür dilenmesi değil, kanun dışı eylemlerde bulunan vatandaşların da, polislerin de en ağır şekilde şekilde cezalandırılmasıdır.

Leave a Reply

